حرکت مثلث در یوگا

 

حرکات ایستاده یوگا - حرکت مثلث

زمانیکه بوسیله چرخش و کششی که در این حرکت وجود دارد تنش را از پشت و عضلات عقب ران برمیدارید در قسمت بالای پاهای خود (رانها) و قسمت پایین کمر احساس قدرت می کند.این تمرین برای بدست آوردن احساس توازن و هماهنگی مفید است . شما برای انجام این حرکات به تمرکز و دقت زیادی نیاز دارید.

1- در ابتدا دستها را روی زمین گذاشته و خم می شویم.

akairan
حرکت مثلث

2-

پای چپ خود را یک متر به جلو بیاورید.

akairan

حرکت مثلث

3-

دست چپ خود را کنار پایتان قرار داده و وزن بدن خود را روی پای جلویی بیندازید.قسمت جلوی بدن را تا جاییکه ستون فقرات شما صاف شود بالا بکشید.

akairan

حرکت مثلث

4-

بدن را در جای خود ثابت نگه دارید ، لگن خود را جمع کرده و به آرامی نفس بکشید و سپس دست راست خود را مستقیم به سمت بالا بکشید.

akairan

حرکت مثلث

5-

سپس سر خود را به سمت چپ بچرخانید . به سمت دست کشیده شده خود نگاه کرده و گردن خود را بکشید.وقتی بدن شما در وضعیت صحیح قرار بگیرد احساس سبکی می کنید. هر چه این حرکت را بهتر انجام دهید مثلث بین پاها و بازوهای شما بزرگتر می شود.

akairan

حرکت مثلث

حال به وضعیت اول برگشته و حرکت را دوباره انجام دهید.

در این آسانا بسیار مهم است که شما پشت خود را صاف نگه دارید و در کنار آن بخاطر داشته باشید که در لحظه چرخش ، هر دو باسن نباید با هم بچرخند زیرا در غیر اینصورت در اعضای بدن احساس تنش می کنید. برای جلوگیری کردن از چرخش هر دو باسن سعی کنید که دست چپ خود را محکم نگه دارید و اجازه دهید که به موقعیت شما کمک کند و در این صورت است که شما می توانید باسن را در جای درست خود قرار دهید.این حرکت به شما کمک می کند تا قدرت را در پای جلویی خود داشته باشید و تا آنجا که ممکن است تحرک خود را حفظ کند.
محل تاثیر حرکت:
  • رانها
موارد درمانی:
  • استرس
فواید:
  • ایجاد کشیدگی و نیرومند ساختن رانها،‌زانوها و قوزک پا
  • کشش در ناحیه باسن، رباطها، کشاله ران، شانه‌ها،‌ قفسه سینه و ستون فقرات
  • تحریک ارگانهای شکمی
  • کمک به از بین بردن استرس
  • بهبود بخشیدن به هضم غذا
  • کمک به از بین بردن علائم یائسگی
  • از بین بردن کمردرد بخصوص در سه ماهه دوم بارداری
  • اثر درمانی بر روی کف پای صاف، ناباروری،‌گردن درد، پوکی استخوان،‌ سیاتیک و اضطراب
موارد منع:
  • اسهال
  • سردرد
  • فشارخون پایین
  • افراد مبتلا به بیماریهای قلبی: کنار دیوار این تمرین را انجام دهند و دست بالایی را روی باسن قرار دهند.
  • افراد مبتلا به فشار خون بالا: در حرکت آخر سر را پایین نگه دارند
  • افراد مبتلا به گردن درد: سر را برای نگاه کردن به بالا نچرخانند و مستقیم به جلو نگاه کرده و دو طرف گردن را به یک اندازه بکشند.
تهیه و ترجمه:مهرنوش نصوری
www.seemorgh.com

 

انتهای ستون فقراتی صحیح و صاف نتیجه هر وضعیت صحیح می باشد. در وضعیت صندلی انتهای ستون فقرات و پاها نیرومند شده و قفسه سینه و شکم منبسط می شود.

1. در وضعیت کوه( تاداسانا) می ایستید.akairan

وضعیت صندلی 1

2.

بازوها را کشیده ، ستون فقرات را به سمت بالا بکشید.

akairan

وضعیت صندلی 1

3.

زانوها را خم کرده و قسمت بالای بدن را در زاویه 45 درجه نگه دارید.
akairan

وضعیت صندلی 1

در این وضعیت انتهای ستون فقرات باید صاف و کشیده باشد.اجازه دهید که وزن قسمت بالای بدن در لگن خاصره فرو رفته که در این صورت ماهیچه های پا آرام می شوند و وزن بدن مستقیم به زمین می رود. قفسه سینه به آرامی به سمت شکم می آید. به آرامی نفس می کشیم و بر روی حرکت تمرکز می کنیم.

محل تاثیر حرکت:
• رانها
موارد درمانی:
• صاف بودن کف پا
فواید حرکت:
• نیرو بخشیدن به قوزک پا،رانها و ستون فقرات
• کشش در ماحیه شانه ها و قفسه سینه
• تحریک ارگانهای شکمی ، دیافراگم و قلب
• کاهش صاف بودن کف پا
موارد منع حرکت:
• سردرد
• بی خوابی
• فشار خون پایین

تهیه و ترجمه:مهرنوش نصوری

/ 0 نظر / 325 بازدید