حرکت خم به جلو درحالت ایستاده در یوگا

خم به جلو درحالت ایستاده

حرکات ایستاده یوگا - خم به جلو درحالت ایستاده

تمرین وضعیت خم به جلو به قوی ساختن ستون فقرات و پاها مناسب است.همچنین برای سفت کردن ارگانهای شکمی و آرامش ذهن مفید است. انجام این حرکت سردردهای ملایم را از بین می‌برد.این حرکت می تواند قسمت داخلی پاها ، کمر و ستون فقرات را نیرومند سازد.کسانیکه انتهای ستون فقرات آنها مشکل دارد نباید این حرکت را بطور کامل انجام دهند.این حرکت برای کسانی که از بیماری سیاتیک و صاف بودن کف پا رنج می برند مناسب می باشد.

1. در وضعیت تاداسانا (کوه) بایستید.akairan

خم به جلو درحالت ایستاده

2.

پاهای خود را به اندازه دو برابر عرض شانه ها باز کنید.پاشنه های خود را به سمت بیرون بچرخانید.akairan

خم به جلو درحالت ایستاده

3.

کف دستان را به حالت نیایش بر روی هم و روبروی قفسه سینه نگه دارید.

akairan

خم به جلو درحالت ایستاده

4.

سعی کنید از محور لگن به سمت جلو خم شوید.(برای اینکه از طرز صحیح خم شدن خود به سمت جلو آگاه شوید، کم کم باسن را می کشیم بیرون . شکم را می کشیم بالا و آرام آرام خم می شویم.) بدون ایجاد تنش در چانه خود گردن را بیرون کشیده که این حرکت باعث می شود کمر صاف و کشیده شود.استخوان قفس سینه را به آرامی در جهت شکم خم می کنیم و از شکم نفس می کشیم. به نقطه ای بر روی زمین می نگریم.
akairan

خم به جلو درحالت ایستاده

این حرکت را به آرامی انجام دهید و بر روی وضعیت صحیح کمر و قفسه سینه تمرکز کنید.

کسانیکه از کمردرد رنج می برند نباید کمر خود را زیاد خم کنند.
تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ ـ مهرنوش نصوری
www.seemorgh.com
انتهای ستون فقراتی صحیح و صاف نتیجه هر وضعیت صحیح می باشد. در وضعیت صندلی انتهای ستون فقرات و پاها نیرومند شده و قفسه سینه و شکم منبسط می شود.

1. در وضعیت کوه( تاداسانا) می ایستید.akairan

وضعیت صندلی 1

2.

بازوها را کشیده ، ستون فقرات را به سمت بالا بکشید.

akairan

وضعیت صندلی 1

3.

زانوها را خم کرده و قسمت بالای بدن را در زاویه 45 درجه نگه دارید.
akairan

وضعیت صندلی 1

در این وضعیت انتهای ستون فقرات باید صاف و کشیده باشد.اجازه دهید که وزن قسمت بالای بدن در لگن خاصره فرو رفته که در این صورت ماهیچه های پا آرام می شوند و وزن بدن مستقیم به زمین می رود. قفسه سینه به آرامی به سمت شکم می آید. به آرامی نفس می کشیم و بر روی حرکت تمرکز می کنیم.

محل تاثیر حرکت:
• رانها
موارد درمانی:
• صاف بودن کف پا
فواید حرکت:
• نیرو بخشیدن به قوزک پا،رانها و ستون فقرات
• کشش در ماحیه شانه ها و قفسه سینه
• تحریک ارگانهای شکمی ، دیافراگم و قلب
• کاهش صاف بودن کف پا
موارد منع حرکت:
• سردرد
• بی خوابی
• فشار خون پایین

تهیه و ترجمه:مهرنوش نصوری

www.seemorgh.com
/ 0 نظر / 59 بازدید