حرکت خم به جلو با پاهای باز در جالت ایستاده یوگا

 

حرکات ایستاده یوگا - خم به جلو با پاهای باز

این تمرین کششی برای از بین بردن سفتی ، خستگی و تنشها در ماهیچه های پشت پا مفید است.و ماهیچه های کمر و گردن همزمان بطور کامل کشیده شده اند و شما یاد می گیرید که چگونه با دردهای خود برخورد کنید.

1. در وضعیت تاداسانا(کوه) می ایستیم.
akairan
خم به جلو با پاهای باز

 

2. پاها را به اندازه 2 برابر عرض شانه ها باز می کنیم و پاشنه های پا را به سمت بیرون می چرخانیم.

akairan

خم به جلو با پاهای باز

 

3. تا جایی که بالا تنه با زمین موازی شود به جلو خم می شویم . دستان خود را زیر شانه ها برده و بر روی زمین قرار می دهیم. باید توجه داشته باشیم که انتهای ستون فقرات صاف باشد.

akairan

خم به جلو با پاهای باز

4. لگن خود رابه سمت بالا می کشیم به زمین نگاه کرده و گردن خود را می کشیم. اگر توانستید این کار را به راحتی انجام دهید ، پاهای خود را از بیرون گرفته ، به آرامی به آنها فشار آورده و سعی کنید بیشتر خم شوید.

akairan

خم به جلو با پاهای باز

برای برگشت از این حالت باید اول کمر خود را بالا آورده و سپس صاف بایستید.

بخاطر داشته باشید که این حرکت را باید در آرامش انجام دهید و هیچ نیرویی خارج از توان به پاهای خود وارد نکنید. وقتی که به خود فشار وارد کنید بدن شما سفت شده و نفس کشیدن و افکارتان به هم می ریزد و ممکن است به خود آسیب برسانید.

محل تاثیر حرکت:

  • ذهن
  • کبد
  • کلیه
  • عضلات عقب ران
  • باسن
  • کشاله ران
  • زانوها
  • ستون فقرات

موارد درمانی:

  • سردرد
  • خستگی
  • افسردگی جزئی

فواید:

  • نیرو بخشیدن و کشش در داخل و بیرون پاها و ستون فقرات
  • سفت کردن ارگانهای شکمی
  • آرامش ذهن
  • از بین بردن کمردردهای جزئی

موارد منع:

  • مشکلات در ناحیه پایینی کمر:بصورت کامل خم نشوید.
تهیه و ترجمه:مهرنوش نصوری
/ 0 نظر / 111 بازدید